Panenerg.huPANENERG Klaszter |
Környezettudatos fogyasztásban jók a magyarok!A National Geographic és a GlobeScan 17 országra kiterjedő felmérése szerint az indiai, brazil és kínai fogyasztók a legzöldebbek, míg az amerikai, kanadai, francia és brit állampolgárok fogyasztása bizonyul a leginkább környezetterhelőnek. A kutatás szerint a magyarok az átlagosnál zöldebb életvitelt folytatnak.A kutatás során 17 ezer embert kérdeztek meg a környezetterhelés szempontjából különösen kritikusnak tekinthető fogyasztói szokásaikról. A közlekedési,energiafogyasztási, élelmezési és vásárlási szokásokra kitérő kutatás szerint a zöldattitűd nemzetközi szinten folyamatosan, bár nem egyenletes mértékben terjed. Az immár harmadik éve összeállított Greendex-felmérés szerint tavaly óta a vizsgált 17 ország közül 10-ben, a 2008-ban lekérdezett 14 ország közül 13 esetében mutatható ki pozitív irányú változás. Az adatok szerint Indiában, Oroszországban, Mexikóban, Kínában, Japánban,Nagy-Britanniában, Kanadában, az Egyesült Államokban és Magyarországon javult a környezettudatos magatartás mértéke, míg tavaly óta Németországban, Spanyolországban, Svédországban, Franciaországban és Dél-Koreában romlottak a mutatók. Brazília esetében 2008-ról 2009-re visszaesést, majd 2009-ről 2010-re javulást mértek. Argentína és Ausztrália indexszáma az elmúlt évben gyakorlatilag nem változott. Jelentős változás a háztartások energiafogyasztásábanA felmérés során a legnagyobb mértékű változást a háztartások energiafogyasztásának csökkentése terén tapasztalták. A zöldebb háztartásvitelre irányuló erőfeszítések terén a brazil, indiai és mexikói fogyasztók jeleskedtek, de az amerikaiak, britek, ausztrálok és magyarok is jelentősen javítottak otthonaik energiafogyasztásának hatékonyságán. A kisebb és fenntarthatóbb energiafelhasználást a megkérdezettek többsége a magas energiaárakkal magyarázta, igaz, az egyes országok esetében 20 és 50 százalék között volt azok aránya, akik környezetvédelmi megfontolásokkal indokolták döntéseiket. Közlekedés, vízfogyasztás, bevásárlás Forrás: Nők Lapja Cafe
cimkék: |