KEHOP 5-4-1-16-016-00465 - KLÍMATUDATOS SAVARIA SZEMLÉLETFORMÁLÁSI KAMPÁNY Projekt részletes szakmai tartalma: Átfogó cél egy városban (Savaria - Szombathely) és egy kistelepülésen (Csehimindszent) az ott lakók és dolgozók klíma- és energiatudatossága fokozása. Specifikus célok voltak: 500 polgár takarékos energiafelhasználásához szükséges ismeretek átadása, a takarékosság módjainak megismertetése a családi házaknál, az otthonok berendezéseinél és a közlekedés során. A célcsoportok a gyerekek, a szüleik, továbbá a projektben érintett intézmények dolgozói magánszemélyként. A megvalósulás a COVID helyzet miatt kissé eltért a még 2016-ban megfogalmazott és 2019-ben támogatási szerződésben részesített céloktól, de az eredeti számokat így is jelentősen sikerült meghaladni. - „Eléred? Kapcsold le!:) Megérted? Csináld okosan! Gyerekeknek és fiataloknak interaktív foglalkozássorozat megszervezése.” megnevezésű program során az aktív eléréseket 111 db aktív kampánytermék támasztotta alá. Ez az óvodások által készített rajzokat, és egyéb alkotásokat tartalmazza.
- a települési programsorozathoz és figyelemfelkeltő akcióhoz kapcsolódó médiakampányok megszervezése és lebonyolítása tevékenységen belül megjelent szakmai anyagok kapcsán összesen 46 db totó került kitöltésre, amely helyi lakosoktól érkezett be.
- a felhívás fő céljához kapcsolódó szakirányú tanulmányi kirándulások, szakmai üzemlátogatások, szakmai tanulmányutak megszervezése és lebonyolítása, azokon való részvétel támogatása keretében az a) akcióban érintett óvodai intézmény óvodapedagógusai vettek részt egy energiatakarékosságot annak módjait bemutató tanulmányúton. Az ennek tapasztalatairól kitöltött 20 db kérdőív képezi a megvalósított aktív kampánytermékeket.
- betűjelű, „térségi vagy helyi rendezvényeken energiatudatos szemléletre nevelő, kreatív, játékos foglalkozások szervezése és lebonyolítása gyermekek számára” című tevékenység „Miért szigeteljünk - miért árnyékoljunk? Hol fogy az energia a gépeinknél? Empirikus kreatív bemutató gyermekek és szülők részére. Témája egy szigeteletlen és két szigetelt, közte egy külső árnyékolt modellházban olvadó jégkocka olvadási idején keresztül érzékeltetni a hőszigetelés jelentőségét. Kiegészítő ismeretátadás és ehhez kapcsolódó teszt kitöltése.” megnevezésű programján az aktív elérések alátámasztására összesen 328 db teszt került kitöltésre a főleg a Bolyai János Általános Iskola és Gimnázium általános iskolás korú diákjai által.
A fentiek mellett összesen 48.380 fő passzív elérését biztosítottuk, nagyrészt a médiakampány során megjelent szakmai cikk elérése révén. A megjelent szakcikkünk olvasottsága a lap példányszáma x az érintett ingatlanok átlagos lakószáma.  cimkék: |