Panenerg
.hu
PANENERG Klaszter
Címlap
magyar
english
deutsch
vakbarát változat
keresés
Keresés
hírlevél
Hírlevél
Projektek
Koncepció
Célok, feladatok
Tagjaink
Programok, rendezvények
Jogtár
Forrástár
Kapcsolat
Tudástár
Hírek
Egyesületi hírek
Szakmai hírek
Linktár
Szolgáltatások
Üzletember találkozó
Benchmarking klub
Marketing
Kiállítások
Megújuló energia
Biomassza
Bioüzemanyag
Földhő
Napenergia
Szélenergia
Jó példák
Üzleti partnerek
Tervezés
Pályázatírás
Kereskedelem
Kivitelezés
Befektetőknek ajánlat
Az én oldalam
Regisztráció
Elfelejtett azonosító/jelszó
Leiratkozás a hírlevélről
Legyen a kezdőlapom
Hozzáadás kedvencekhez
A Magyar Bioetanol Szövetség várakozásai szerint a bioetanol-üzemanyagok piaci részesedése az idén átlépheti a 10%-ot.
Az egyre emelkedő benzinárak versenyképessé tehetik az alacsony és magas komponensű bioetanol-üzemanyagokat.
Bioüzemanyaggal fog repülni több légitársaság
A Lufthansa 2012-től tervezi bioüzemanyagok használatát kerozinba keverve. Míg a amerikai Continental Airlines és a KLM (az Air France-KLM szövetség tagja) tavaly már végzett próbarepüléseket bioüzemanyaggal, s terveik szerint már jövőre ilyen keverékkel járnak majd a gépek.
A Bioetanol ismérvei
Az etanol (más néven etil-alkohol) tiszta, színtelen folyadék, a szeszesitalok egyik fő összetevője. Bármilyen cukorból vagy cellulózból készülhet, amely fermentációra – más szóval erjedésre – képes. Bioetanolnak a növényekből (biomasszából) készített etanolt nevezzük. Jelenleg a legtöbb bioetanolt kukoricából vagy cukornádból állítják elő, ám ezeket a növényeket valószínűleg hamarosan a magas keményítőtartalmú növények váltják fel (speciális, úgynevezett energianövények). A bioetanolt alternatív, ’zöld’ tüzelőanyagként is felhasználják, vagy 100%-ban helyettesítve a benzint, vagy bizonyos keverési arányban használva.
Bioüzemanyagot a tankba!
A közlekedésből származó légszennyezés csökkentésére sokféle elképzelés alakult ki, az egyik a bioüzemanyagok alkalmazása.
Előnyök és hátrányok
A bioetanol évente megújuló növényekből előállított üzemanyag, és mint bioüzemanyag, elvileg semleges hatású az üvegház-hatásra.
Felhasználás
A magasabb oktánszáma (RON: 121) és kompressziótűrése miatt turbofeltöltős motorokban a motor hatásfokát és teljesítményét növeli, (ez utóbbi akár a negyedével is nagyobb lehet), hagyományos motorokban akár 40%-ot is megközelítheti a többlet üzemanyag-felhasználás (turbomotorokban a fogyasztás növekedés a hatásfok-javulás miatt kisebb).
Bioetanol mint üzemanyag
A 20. század folyamán a motoralkoholokat részben vagy egészben gyakran alkalmazták motorüzemanyag-helyettesítőként.
1-20
21-40
41-60
61-80
Projektek
Koncepció
Célok, feladatok
Tagjaink
Programok, rendezvények
Jogtár
Forrástár
Kapcsolat
Tudástár
Adatvédelmi nyilatkozat
Felhasználási feltételek
Impresszum
Jogtár
Forrástár
Kapcsolat
Copyright © 2010
PanEnerg
&
WebMark